Pages - Menu

8 Μαΐου 2013

Πετώντας στον κάλαθο των αχρήστων την Κική Δημουλά

"Οι μετανάστες μας κλέβουν και μας παίρνουν τα παγκάκια", αυτή η αποστροφή παρουσιάστηκε εχθές ως μία φράση που ξεστόμησε η Κική Δημουλά σε εκδήλωση των atenistas στην Κυψέλη. Όλα τα ρεπορτάζ που υπήρχαν στο Internet ανέφεραν οτι δημοσιογράφος της εφημερίδας των Συντακτών σε ρεπορτάζ της εξέφρασε τον καημό της που η Δημουλά αντί να πει κάτι "μακρύ, μεγάλο και βαθυστόχαστο" επέλεξε να πει κάτι που θα έλεγε η κάθε μεγάλη σε ηλικία κυρία που μένει στο κέντρο. 
Κατευθείαν φυσικά ξεκίνησε η επανάσταση. Ούτε διασταύρωση της είδησης, ούτε τίποτα. Κανείς δεν περίμενε να διαβάσει το πλήρες ρεπορτάζ, κανείς μία ενδεχόμενη απάντηση σε ένα απόσπασμα άρθρου που ήταν πασιφανές οτι δεν ήταν ολοκληρωμένο. Αρκούσε και μόνον η υπόνοια οτι μία τέτοια φράση ειπώθηκε από ένα άτομο που θεωρείται "πνευματικός άνθρωπος" όσο κι εάν η ίδια αποποιείται τον χαρακτηρισμό. 
Οι αντιδράσεις κινήθηκαν στο κλίμα:
"Έτσι είναι οι πνευματικοί άνθρωποι;"
"Ποτέ δεν μου άρεσε η Δημουλά, ήταν πάντα υπερεκτιμημένη" 
"Θα ξεχάσω εγώ οτι υποστήριζε τον Ψινάκη και τον Κακλαμάνη;"
"Ο μόνος ποιητής είναι ο Νίκος Γκάλης (λόγω της ημέρας)"

Μόλις μερικές ώρες μετά κυκλοφόρησε το πραγματικό κείμενο της ομιλίας της ποιήτριας και αποδείχθηκε οτι δεν είχε πει αυτά που της καταλόγιζε το ρεπορτάζ αλλά εντελώς διαφορετικά πράγματα. Και πάλι όμως με τη δυναμική που είχε πάρει η αρχική είδηση, με την αρνητικά φορτισμένη εντύπωση που είχε προκαλέσει η φερόμενη ως δήλωση της ποιήτριας τίποτα δεν άλλαξε. Ελάχιστοι αισθάνθηκαν την υποχρέωση να ανασκευάσουν και άλλοι έψαχναν να βρουν άλλα ψήγματα "ρατσισμού" στην ομιλία ή αν δεν έβρισκαν να τα εφεύρουν για να μπορέσουν να συνεχίσουν τον λιθοβολισμό. Είχε στηθεί ένα ολόκληρο πανηγύρι γύρω από την Δημουλά και η αλήθεια δεν μπορούσε, δεν είχε το δικαίωμα να τους το χαλάσει. Δηλαδή τόσα τουιτς, τόσα στάτους στο facebook, τόσες εκδηλώσεις ανωτερότητας (στα όρια του κομπλεξισμού) από - σχεδόν- ομοτέχνους της, δεν γινόταν να χαθούν, πολλώ δε μάλλον να ανασκευαστούν. Και ψέματα να ήταν η δήλωση, η χολή για τη Δημουλά έπρεπε να τεκμηριωθεί. Όλοι φυσικά κινούνταν στο κλίμα "εντάξει κανείς δεν είναι τέλειος", λογική που κρύβει από πίσω βέβαια μία pathetic συλλογιστική του τύπου "εγώ που έχω αγγίξει την τελειότητα καταλαβαίνω οτι υπάρχουν και ημιτελείς άνθρωποι".

Ας δούμε όμως τι ακριβώς είπε η Κική Δημουλά, τι ενόχλησε στιγμιαία και τι ενοχλεί γενικά.

Η Κική Δημουλά λοιπόν, μόνιμη κάτοικος Κυψέλης περιέγραψε την εξέλιξη της γειτονιάς, πώς ήταν παλιά και πώς έγινε. Όπως λέει έζησε τα ωραία χρόνια της Κυψέλης και προφανώς ζει και τα άσχημα χρόνια της Κυψέλης, κάτι το οποίο της δίνει το δικαίωμα να μιλήσει για την Κυψέλη, να περιγράψει τα προβλήματα και τις συνθήκες διαβίωσης, σε αντίθεση με όσους η μόνη τους επαφή με την Κυψέλη είναι να ψάξουν για καμία ωρίτσα να παρκάρουν σε περίπτωση που έχουν κάποια υποχρέωση στη γύρω περιοχή....



Παραθέτω ολόκληρο το απόσπασμα που αναφέρεται στους μετανάστες στην Κυψέλη:

"Θα πρέπει να το πούμε πάντως και αυτό, πρέπει να πω όμως ότι είναι και ένας συνεχής κίνδυνος, κινδυνεύουν οι ντόπιοι από κλοπές φοβερές ακόμη και στον δρόμο.
Σας λέω ένα πάρα πολύ συγκεκριμένο πράγμα: Πυθίας 42 ήταν το πατρικό μου όπου ζει σε ένα διαμέρισμα η αδελφή μου. Δύο φορές την πήγαν στο νοσοκομείο, δύο φορές την παραμόρφωσε ένας έξω από το σπίτι διότι δεν έβρισκε τα κλειδιά για να μπει μέσα…

Την πρώτη φορά και εκείνη και τον άνδρα της επί δύο ώρες τους έκλεισαν το στόμα, τους έκλεισαν στο μπάνιο και έκλεβαν το σπίτι ανενόχλητοι.
Περιορισμένα περιστατικά ναι αλλά ο φόβος είναι απεριόριστος. Δεν θέλω να πω ότι οι ξένοι της Κυψέλης είναι και ληστές.

Πάντως εάν πάει κανείς στην πλατεία της Κυψέλης, δεν έχει χώρο να πατήσει. Στα δε παγκάκια κάθονται άνθρωποι ξένοι - πολύ φυσικό βέβαια πώς να περάσουν την ώρα τους - και παίζουν κάτι δικά τους χαρτιά και με χαρτάκια γεμίζει ο τόπος.
Βεβαίως οι Κυψελιώτες έχουν εκτοπιστεί, αυτό είναι μια πραγματικότητα, βεβαίως τους αγάπαμε τους ξένους αφού φύγαν από εκεί για έλθουν και να ζήσουν να δουλέψουν αλλά κάπως πρέπει να μοιραστούν οι χώροι.
"


Αυτό το απόσπασμα λοιπόν είναι επαρκές για κάποιους για να χαρακτηρίσουν μία 82χρονη γυναίκα που ζει στο κέντρο που έζησε τις ωραίες εποχές και ζει τις άσχημες "ρατσίστρια". Είναι αρκετό για να την παρουσιάσουν ως ένα "τίποτα" που για περίεργους λόγους έγινε "κάτι" αφού είναι τουλάχιστον μέτρια για να μη πούμε κακή ποιήτρια. Ένα "τίποτα" που τόλμησε να μην είναι αριστερό, γιατί εκεί είναι το βασικό πρόβλημα. Η Κική Δημουλά δεν είναι αριστερή. Σε αντίθεση με διάφορες άλλες περιπτώσεις μεγάλων καλλιτεχνών τους οποίους η πλειοψηφία αρέσκεται να εξυμνεί που νιώθουν την υποχρέωση να μπλεχτούν με τα πολιτικά και κάνουν δηλώσεις που προκαλούν, η Δημουλά ούτε αυτιά χαϊδεύει, ούτε προκαλεί, ούτε παριστάνει την αυθεντία. Παρ' όλα αυτά πολλοί της την έχουν στημένη και σε κάθε της στραβοπάτημα είναι πανέτοιμοι και πάντα πρόθυμοι να την πυροβολήσουν.

Σαν ποιήτρια δεν μπορώ να την κρίνω και το γεγονός οτι έχω διαβάσει δέκα της ποιήματα δεν σημαίνει οτι μπορώ να πάρω θέση γύρω από το ταλέντο της Δημουλά, από το πόσο υπερεκτιμημένη ή υποεκτιμημένη μπορεί να είναι. Ισχύει αυτό που ισχύει κάθε φορά, για να την αποθεώνουν οι ειδήμονες κάτι παραπάνω γνωρίζουν από έναν ευκαιριακό κριτή/ξερόλα. Εάν παρακολουθήσει κανείς τις αντιδράσεις στα social media θα δει οτι υπάρχουν χιλιάδες τέτοιοι, εκτός βέβαια αν είμαστε ένα έθνος λατρών της ποίησης, κάτι για το οποίο διατηρώ τις αμφιβολίες μου.

Επιστρέφουμε όμως στους λόγους για τους οποίους γίνεται τόσο αυστηρή κριτική στην Κική Δημουλά, είναι αυτό που η Σώτη Τριανταφύλλου περιγράφει ως "ιδεολογική ηγεμονία της αριστεράς" άραγε; Σε γενικές γραμμές σε έναν καλλιτέχνη δεν αναγνωρίζεται εύκολα το δικαίωμα να μην είναι αριστερός. Η αριστερή ιδεολογία έχει συνδεθεί με την ευαισθησία και με την ανθρωπιά, κάτι το οποίο βέβαια οδηγεί στο οτι πας δεξιός ή μη αριστερός, αναίσθητος ή απάνθρωπος, άρα μη ικανός για παραγωγή αξιόλογου ευαίσθητου καλλιτεχνικού έργου. 

Τι κι εάν η Κική Δημουλά αναγνωρίζεται ως κορυφαία ποιήτρια διεθνώς, τι κι εάν δεν είπε ποτέ αυτά που της προσάπτουν, τι κι εάν ζει όλα σχεδόν τα χρόνια της ζωής της στην Κυψέλη και μπορεί να περιγράψει τις αλλαγές που έχουν γίνει, το πώς αισθάνεται, το τι συμβαίνει, το τι έχουν βιώσει συγγενικά της πρόσωπα, αφού δεν λέει και αυτό που επιτάσσουν τα ήθη και τα έθιμα της αριστεράς, την απαξιώνουμε όχι μόνο ως προσωπικότητα αλλά και ως ποιήτρια. Η Κική Δημουλά προφανώς τα έχει χαμένα, δεν έχει το δικαίωμα ως ποιήτρια που είναι να λέει κάτι τόσο πεζό όσο "δεν υπάρχουν πια παγκάκια να κάτσει κανείς, πρέπει να μοιράσουμε τους χώρους", γιατί είναι σαν να υποστηρίζει λογικές Άπαρτχαϊντ.

Η Αριστερά χρόνια τώρα με τέτοιες αντιδράσεις σε σχέση με το μεταναστευτικό κάνει πολύτιμα δώρα στη Χρυσή Αυγή. Όταν η Δημουλά που είπε τα όσα παρέθεσα παραπάνω παρουσιάζεται ως ρατσίστρια από μία εφημερίδα και στη συνέχεια από σειρά άλλων, όταν λιθοβολείται κατ' αυτό τον τρόπο και σπεύδει μία νεοναζιστική οργάνωση να αγκαλιάσει τα όσα λέει, κάποιοι νομίζουν οτι η λύση είναι να απομονώσουν τον άνθρωπο που βιώνει τα όσα βιώνει και μετά κάνει μία δήλωση. Κάπως έτσι ο Αλέκος Αλαβάνος ξεκίνησε να τρώει αυγά στον Άγιο Παντελεήμονα για να έρθει μετά η έδρα στο δημοτικό συμβούλιο, μετά η είσοδος στη Βουλή και τώρα το διψήφιο ποσοστό για μία νεοναζιστική οργάνωση. Η Αριστερά συνεχίζει να κωφεύει για το μεταναστευτικό πρόβλημα και να βαφτίζει εχθρούς της δημοκρατίας και δεξιούς όσους βιώνουν μία τεταμένη κατάσταση. Δεν τους θέλει αυτούς τους ανθρώπους, τους χαρίζει σε άλλες ιδεολογίες τους λέει "πηγαίντε στη Χρυσή Αυγή αυτό σας ταιριάζει", ανθρώπους που μπορεί να μην είναι καν δεξιοί, απλά ψάχνουν κάποιον να ενδιαφερθεί για το πρόβλημά τους.
Όταν μία 82χρονη γυναίκα σου λέει "έχουν επιτεθεί δυο φορές στην αδερφή μου και την έχουν παραμορφώσει", "δεν είναι όπως παλιά η γειτονιά έχουν κάνει κατάληψη σε όλους τους χώρους" δεν μπορείς να τη λες΄ρατσίστρια και να ξεμπερδεύεις ή να την κατηγορείς οτι δεν μπορεί να πει την άποψή της γιατί ρίχνει νερό στον μύλο της Χρυσής Αυγής.

Η Ελληνική Αριστερά και όσοι αυτοπροσδιορίζονται ως αριστεροί πρέπει να επαναπροσδιορίσουν λίγο τις αντιδράσεις τους και να πάψουν πια να λειτουργούν ως ανθρωποφάγοι με όσους λένε κάτι διαφορετικό από αυτό που οι ίδιοι πιστεύουν. Δεν είναι όλοι ρατσιστές, φασίστες και ναζί, έχουν ζήσει τη μετάβαση από μία περίοδο σε άλλη, έχουν πρόβλημα ασφαλείας, δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν και έχουν και μία μερίδα της κοινωνίας να τους αποκαλεί ναζί και φασίστες. Υπάρχει μία γενική τάση πάντως κάθε μη αριστερός, κάθε δεξιός, να παρουσιάζεται ως ένα βήμα μακριά από τη Χρυσή Αυγή. Εξυπηρετεί κάτι τέτοιο φυσικά την αφήγηση: όλοι οι δεξιοί είναι ίδιοι, δεν ξέρω κατά πόσο εξυπηρετεί σε βάθος χρόνου την κοινωνική σταθερότητα. 

Υποτίθεται οτι σαν κοινωνία ψάχνουμε να βρούμε τρόπους να ξεφουσκώσει το φαινόμενο "Χρυσή Αυγή". Προφανώς κάποιοι έχουν καταλήξει οτι η λύση είναι να απομονώνουν και να "σταυρώνουν" κάθε άνθρωπο που κάνει μία δήλωση που θα μπορούσε να "χρυσαυγιτοφέρνει". Είναι σίγουρα μία φοβερή τακτική που επιτρέπει στους Χρυσαυγίτες να παρουσιάζονται ως "υπο διωγμό" από το "σάπιο πολιτικό σύστημα". Η ίδια πετυχημένη λογική φυσικά κάνει την Αριστερά να έχει επιλέξει ως πεδίο σύγκρουσης με τη Χρυσή Αυγή το μεταναστευτικό. Εντάξει μετά μην αναρωτιούνται όμως τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε.

14 σχόλια:

  1. Κατ αρχας συγχαρητηρια για το αρθρο. Ειναι απο τα πιο ψυχραιμα και λογικα που εχω διαβασει.
    Κατα δευτερο, ενα εχω να πω χωρις πολλα πολλα. Η αριστερα ευθυνεται για την ανοδο της Χρυσης Αυγης, γιατι κωφευει στα προβληματα του κοσμου και δινει αποκλειστικοτητα στην οργανωση αυτη, να οικειοποιηθει την προστασια του κοσμου που υποφερει απο την εγκληματικοτητα.
    Σιγουρα, δεν φταινε οι μεταναστες, νομιμοι ή παρανομοι για ολα. Αλλα αυτο δεν σημαινει πως πρεπει να ειναι ανεξελεγκτοι, ασυδοτοι και οποιος παει να μιλησει για νομιμοτητα να θεωρειται απο αντιδραστικος, εως ρατσιστης. Το ζητημα ειναι να ζουμε με καποιους κανονες, με ισα δικαιωματα και ισες υποχρεωσεις. Αυτο θα επρεπε να διεκδικει η αριστερα και οχι την ασυδοσια της ανωνυμιας και της παρανομιας.
    Τελικα, πιστευω πως περα απ ολα, εχουμε χασει την στοιχειωδη λογικη, ασχετα πως αυτοπροσδιοριζομαστε. Θα μπορουσα να γραψω πολλα, αλλα για να καταλαβει κανεις τι λεω, θαπρεπε να κυκλοφορησει στο κεντρο της Αθηνας, βραδυ και μετα να πει τη γνωμη του. Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ Aνώνυμος 12:08

    Δεν φταίει η Αριστερά, η Αριστερά έχει ευθύνη στο κομμάτι της μη εύρεσης λύσης γιατί προτείνει ακραία πράγματα και δεν την καλύπτει τίποτα, χρόνια τώρα.
    Προσωπικά δεν μένω στο κέντρο, όποτε έχω βρεθεί σε αυτό όμως βράδυ κάνω την προσευχή μου.
    Κατηγορήθηκα γι' αυτό που έγραψα ως αντιαριστερή, οι αυτοαποκαλούμενοι αριστεροί με έκαναν :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπαρχει σοβαροτατο προβλημα με τους μεταναστες που εχουν κατακλυσει τα παντα και εχουν εκτοπισει του Ελληνες απο τις παραλιες, τα παγκακια και οπου μπορειτε να φανταστειτε και οι περισσοτεροι με τσαμπουκα. Οποιος δεν το βλεπει μαλλον κοροϊδευει τον εαυτο του και θα το βρει μπροστα του πολυ συντομα. Ολοι χωραμε σε αυτο τον τοπο αλλα κατι πρεπει να γινει να ελεγχθει η κατασταση διαφορετικα θα το ελεγξουν αλλες ανεξελεκτες δυναμεις, καταλαβαινετε τι ενοω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν ξέρεις πόσο συμφωνώ με όλα, αλλά κυρίως με το ότι η αριστερά χρόνια τώρα κάνει πολύτιμα δώρα στη χρυσή αυγή...
    Πόσο δίκιο έχεις!!!
    Καλή σου μέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο "αντιρατσισμός" τείνει να γίνει τόσο φασιστικός όσο ο ρατσισμός. Γιατί φασίστας δεν είναι μόνο αυτός που χαιρετάει με το χέρι σηκωμένο. Φασίστας είναι αυτός που σου επιβάλει την βούλησή του, χωρίς να ρωτήσει την γνώμη σου, το θέλω σου, χωρίς να πάρει υπόψιν του τις καταστάσεις και τα γεγονότα. Το να παραποιείς, ή να αποκρύπτεις σκοπίμως λόγια ενός ανθρώπου είναι ένας κάποιος φασισμός. Έχω ζήσει στην Κυψέλη τα 6 από τα 7 τελευταία χρόνια, αλλά δεν είμαι Χρυσή Αυγή και ούτε πρόκειται να γίνω ποτέ. Βασικά δεν ξέρω τί είμαι, γιατί δεν μου αρέσουν οι ταμπέλες.
    Θέλω μια κοινωνία δίκαιη για όλους. Με αξιοπρέπεια, που ο καθένας θα εργάζεται σύμφωνα με τα ταλέντα του και θα αμοίβεται σύμφωνα με τις ανάγκες του. Νομίζω ότι αυτό είναι "αριστερό". Είμαι περήφανη που πολέμησε ο παππούς μου στην Αλβανία. Νομίζω ότι αυτό είναι "δεξιό". Τιμώ και σέβομαι όλους αυτούς που πολέμησαν για την ελευθερία της πατρίδας μου, αλλά πονάω και τον συνάνθρωπο που άφησε την δικιά του πατρίδα, προφανώς όχι από καπρίτσιο, αλλά επειδή οι συνθήκες το απαιτούσαν και ήρθε εδώ να μοιραστούμε την δική μου. Να βοηθήσουμε. Να βοηθήσουμε κάθε άνθρωπο που έχει ανάγκη. Μήπως είναι λίγοι και οι Έλληνες που έχουν σήμερα ανάγκη; Αλλά να μην κατηγοριοποιούμε. Και να μην κατηγορούμε κάποιον που δικαίως φοβάται.
    Δεν ξέρω πως λέγεται αυτό που ονειρεύομαι. Δεν με νοιάζει πως λέγεται! Αριστερά, δεξιά, ανθρωπισμός, Μαρία – Πενταγιώτισα, ή Άη Βασίλης. Ποτέ δεν μπορούσα τις ταμπέλες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @12:08, tsougdw
    Δε φταίει η Αριστερά για αυτην την κατάσταση φταίει η ανυπαρξία κράτους και όπως είδαμε στην περίπτωση της Μανωλάδας(θέμα που ξεχαστηκε), κάποιοι επωφελούνται απο αυτην την κατάσταση. Και στην Αθηνα κάτι παρόμοιο συμβαίνει,ποιοι επινοικιάζουν σπίτια(ξέρω έναν που μόνο αριστερος δεν είναι....), ποιοι είναι οι εγκέφαλοι της διακίνησης ναρκωτικών και οι προαγωγοί; Μήπως σχετίζονται με την αστυνομία, τους Βουλευτές, τις αρχες γενικότερα;
    Στη Μανωλάδα σίγουρα αυτοί οι δουλοπάροικοι είναι ισχυροι παράγοντες που στηρίζουν τα δυο πρώην μεγάλα κόμματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συγχαρητηρια για το κειμενο σας.

    Η ελληνικη Αριστερα απλα δε ξερει τι της γινεται. Εγω την αισθηση οτι ιδιαιτερα οι νεωτεροι ειναι ημιμαθεις και σε βαθια συγχιση. Πολυ βαθια συγχιση ομως.
    Σαν σε κυνηγι μαγισσων, ψαχνουν συνεχεια ενοχους για να τους φορτωσουν τα προβληματα του κοσμου και μονο αυτο.

    Λυπαμαι αλλα δε χωραμε ολοι.
    Και ξερετε, μπορει να μη θελουμε να χωραμε ολοι. Να μη θελουμε να καταργηθουν τα συνορα ή η χωρα μας να γινει ενας πολυπολιτισμικος αχταρμας.
    Ειναι φασισμος? Ειναι ρατσισμος? Μικροαστισμος?
    Οχι, ειναι η ζωη που θελουμε να εχουμε.
    Σε τελικη, ειναι επιλογη των κατοικων μιας νομιμης χωρας κατω απο ποιες συνθηκες θελουν να ζουν.
    Αυτο παραβλεπουν ολα τα κομματα και κερδιζει ποντους η ΧΑ.

    Αυτα τα χαριτωμενα "μπορουμε ολοι μαζι να ζησουμε" ανηκουν στα φεστιβαλ νεολαιων αλλα δεν ανηκουν στην πραγματικοτητα.
    Γιατι στην πραγματικοτητα αυτοι που τα λενε ποτε δεν απαρνηθηκαν το δυτικο μοντελο ζωης ουτε θα ηθελαν να πανε να ζησουν ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ στο Πακισταν ή στο Αφγανισταν.
    Ασε που αμφιβαλλω ποσοι απο δαυτους που τα λενε ζουνε στη Κυψελη ή στα Πατησια.

    Δε γινεται να ζησουμε ολοι μαζι.
    Μπορουμε να σηκωσουμε ενα αριθμο μεταναστων, νομιμων, που να εχουν τα δικαιωματα αλλα και τις υποχρεωσεις του Ελληνα πολιτη.
    Αλλα μεχρι εκει.

    Ζω σαραντα χρονια στην Κυψελη, απο την εποχη που κοιμομασταν με τις πορτες ανοικτες μεχρι τωρα που τρεμουμε ακομη και με τις πορτες κλειστες.
    Κι η περιοχη μου πλεον δεν εχει γινει ενα πολυπολιτισμικο κεντρο αλλα ενα γκετο οπου μαζευονται χωρις ΚΑΝΕΝΑ ΕΛΕΓΧΟ χιλιαδες λαθραιοι μεταναστες με οτι αυτο συνεπαγεται, δηλαδη την απιστευτη πτωση του βιοτικου μας επιπεδου.


    Ολα τα υπολοιπα ειναι για βαυκαλιζονται οι γιαλαντζι αριστεροι επαναστατες οτι τα βαζουν με το συστημα οτι ειναι η "θεια μου η χιπισσα".
    Για μενα ειναι το ιδιο επικινδυνοι με τη ΧΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @singulatiry

    Σας νιώθω, έχω το ίδιο πρόβλημα, απεχθάνομαι τις ταμπέλες, είναι αφόρητα καταπιεστικές και περιοριστικές.
    Αυτό το "να βοηθήσουμε" πρέπει να είναι το κέντρο της σκέψης κάθε πολιτισμένου ανθρώπου ανεξαρτήτως ιδεολογίας.
    Ο φασισμός πλέον είναι διάχυτος. Φασισμός είναι και το να κατηγορείς μόνιμα τους άλλους οτι είναι φασίστες, όπως ακριβώς το περιγράψατε. φασισμός είναι και η μη αποδοχή της διαφορετικής γνώμης. Μπορούμε όλοι να είμαστε πιο δεκτικοί, όλοι έχουμε ατέλειες, όλοι κάνουμε καμία φορά ακραίες σκέψεις, αλλά ένα πράγμα δεν αλλάζει: όλοι είμαστε άνθρωποι.

    Η ζωή είναι έτσι που κάποιοι γεννήθηκαν σε χειρότερες συνθήκες, νομίζω οτι στοχος όλων πρέπει να είναι να καλυτερεύουν τα πράγματα για τους πάντες.

    @ Ανώνυμος 10:47

    Γενικά η κατάσταση βρωμάει, πιο κάτω (σε ανάρτηση) λέω για τις μαφίες που ακόμη κάνουν πάρτυ, αν κάποιος δεν μιλήσει για όλα αυτά, τότε στα ίδια σκατά θα κολυμπάμε για πάντα.


    @ Ανώνυμος 11:41

    Είμαι αμήχανη μπροστά στο σχόλιό σας. Γιατί δεν ζω σε περιοχή που έχει "πρόβλημα" οπότε θα ήταν γελοίο να σας νουθετήσω ή να σας πω υπερβολικό/η.

    Απλά νομίζω οτι πρέπει να σκεφτούμε οτι το "να μείνουν στη δυστυχία τους μην έρχονται εδώ" είναι εγωιστικό. Δεν μπορώ να σταματήσω να σκέφτομαι οτι από τυχαίο γεγονός έτυχε να γεννηθώ στην Ελλάδα, αυτή την περίοδο και να είμαι μέλος της οικογένειας της οποίας είμαι. Είχα πιθανότητα να το πάθω μία στο εκατομμυριοστό.
    Θα μπορούσα να είχα γεννηθεί άνδρας την ίδια εποχή στο Πακιστάν...
    Πολύ θεωρητικό δεν λέω ίσως και χαζοσκέψη, αλλά αφού πρώτα ευχαριστήσουμε δεν ξέρω ποιόν για τις συνθήκες στις οποίες γεννηθήκαμε θα πρέπει να δούμε και λίγο τι μπορούμε να κάνουμε.

    Ναι δεν θα σώσουμε τον κόσμο εμείς, ναι δεν μπορούμε να ζούμε ο ένας πάνω στον άλλο, ναι δεν μπορούμε να επιτρέψουμε γκέτο. Αλλά και τι να γίνει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητη Τσουγδω,

    οπως τα λετε, εχουμε γεννηθει στην Ελλαδα και οσο κι αν μας φαινεται ατυχες ωρες-ωρες, η αληθεια ειναι οτι ανηκουμε στους τυχερους αυτου του πλανητη.

    Για μενα γενικα η λυση δεν ειναι να δεχομαστε μεταναστες, ουτε να κανουμε φιλανθρωπιες αλλα να προσπαθουμε να γινουν οι χωρες τους καλυτερες, τουλαχιστον στο βαθμο που μας αναλογει.

    Το οτι εκει εξω ομως υπαρχουν δισεκατομμυρια δισμοιρων ανθρωπων τι σημαινει? οτι τους φερνουμε εδω κατα χιλιαδες και αφηνουμε την πατριδα μας να μετατραπει σε π.χ., Πακισταν ?

    Εκ των πραγματων δεν γινεται να σωσουμε ολους αυτους τους ανθρωπους. Εκεινο που θα μπορουσαμε να κανουμε ειναι με ελεγχομενο τροπο να δεχομαστε μεταναστες οσο το επιτρεπουν οι οικονομικοκοινωνικες συνθηκες.

    Δε μπορω ομως να δεχθω τη λογικη "δυστυχισμενοι ανθρωποι ειναι, τι να τους κανουμε?"
    Δεν ειναι λογικη να αφηνεις παν δυστυχη ανθρωπο να εισβαλλει σε μια χωρα που δε μπορει ουτε δουλεια να του δωσει, ουτε να τον θρεψει γιατι τελικα θα καταληξεις να κανεις τη χωρα σου ή περιοχες της οπως και αυτη απο την οποια εφυγε να γλυτωσει.

    Οι υπολοιπες δηλαδη δυτικες χωρες που δεν θελουν να αφησουν κουνουπι να περναει διχως ελεγχο, πραττουν λαθος?

    Ασε που βρισκω υποκριτικη ολη αυτη την "εξ αποστασεως" αγαπη προς τους μεταναστες, οταν σχεδον τα παντα που αγοραζουμε, ειναι φτιαγμενα απο χερια "μοντερνων σκλαβων"?
    Γελαω με επαναστατες που τουιταρουν απο τα iphone τους...φορωντας ρουχα φτιαγμενα στο Μπαγκλαντες.

    Το αλλο θεμα δεν ειναι οτι μαζι με τους δισμοιρους μας ερχεται και καθε λογης εγκληματιας, υπαρχουν κι αλλες επιπτωσεις, οπως η υγεια. Εχουμε ραγδαια αυξηση της φυματιωσης αλλα κυριως της ελονοσιας μιας αρρωστιας που σχεδον ειχε εξαληφθει στην Ελλαδα.
    Και ποιος ξερει τι αλλο οταν εισρεουν χιλιαδες χωρις υγειονομικο ελεγχο και μενουν δεκα -δεκα κατω απο απαραδεκτες συνθηκες διαβιωσης.

    Δε λεω να τους παρατησουμε τους ανθρωπους στην τυχη τους αλλα δε βλεπω σαν λυση να αρρωστησουμε μαζι τους, δε βοηθαει κανεναν αυτο.

    ΜΦΧ,
    η "ανωνυμη Κυψελιωτισσα"

    Υ.Σ. Στο απεναντι διαμερισμα μενουν 2 Αφρικανοι, αδελφια απο την Ακτη του Ελεφαντοστου. Πολυ συμπαθεις, πιαναμε και την κουβεντουλα, ευγενεις κοκ. Μεχρι που τους ειδα εν ωρα εργασιας.. να κρατανε "ταμειο" στις συμπατριωτισσες τους στο πεζοδρομιο 2 στενα απο το σπιτι μου.
    Ημουν στο ταξι μεσα οταν φωναζαν στον οδηγο "10 ευρω το στοματικο αλλα για σενα 8" .
    Δε με ειχαν δει μεσα στο ταξι. Ευτυχως κι ολας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτο το "τι να γινει;"
    Αυτο ειναι η ουσια. Μια συζητηση που θαπρεπε ναχει γινει εδω και χρονια στη χωρα μας, ανοιχτη, λογικη, χωρις παθη και φανατισμους.
    Στο κατω κατω, μας αφορα ολους. Ισως αμεσα να αφορα λιγους, αλλα σαν αποτελεσμα, αφορα τους παντες. Γιατι οταν η δυστυχια ειναι κοντα σου, θα φτασει και σε σενα, ειναι δεδομενο.
    Λοιπον, για να αρχισουμε να βρισκουμε λυσεις, πανω απ ολα πρεπει να μαθουμε να αναγνωριζουμε τα προβληματα, να συζηταμε και να εχουμε ανοιχτα μυαλα.
    Ο λαος μας εχει δειξει στο παρελθον πως ειναι ικανος για το καλυτερο, αλλα και το χειροτερο. Ας μην μενουμε παντα στο χειροτερο. Λογικη και συζητηση χρειαζεται. Ετσι μονο μπορουμε να αποκλεισουμε τις ακραιες αποψεις, να δωσουμε προοπτικη στη ζωη μας και ελπιδα στα παιδια μας.
    Τοσο δυσκολο ειναι να ξεφυγουμε απο τις ταμπελες που θελουν να μας βαζουν για να πετυχαινουν τους σκοπους τους καποιοι;
    ( Ειμαι ο ανωνυμος 9 Μαΐου 2013 - 12:08 π.μ) Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ Τσούγδω
    Επιρρίπτοντας όλο το φταίξιμο στην Αριστερα ή στον έναν ή στον άλλο, απλά διαιωνίζεται και μεγαλώνει το πρόβλημα,ασχολούνται τα Μέσα για 3-4 μέρες με το θέμα και τις δηλώσεις του ενός και του άλλο και τα θέματα ουσιαστικά μπαίνουν κάτω απο το χαλί.
    Με το περιστατικό της Μανωλάδας,που ξεχαστηκε απο τα καναλια πολύ σύντομα,ούε εβδομάδα δεν ασχοληθηκαν,αποκαλύφθηκε(δεν είναι καινούργιο) οτι απο αυτην την κατασταση, κερδίζουν συγκεκριμένα συμφέροντα.
    Ακόμα και στην κατασκευη των Ολυμπιακών έργων παρανομοι μεταναστες χρησιμοποιήθηκαν


    Ανώνυμος 10:47

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Τσούγδω
    Επιρρίπτοντας όλο το φταίξιμο στην Αριστερα ή στον έναν ή στον άλλο, απλά διαιωνίζεται και μεγαλώνει το πρόβλημα,ασχολούνται τα Μέσα για 3-4 μέρες με το θέμα και τις δηλώσεις του ενός και του άλλο και τα θέματα ουσιαστικά μπαίνουν κάτω απο το χαλί.
    Με το περιστατικό της Μανωλάδας,που ξεχαστηκε απο τα καναλια πολύ σύντομα,ούε εβδομάδα δεν ασχοληθηκαν,αποκαλύφθηκε(δεν είναι καινούργιο) οτι απο αυτην την κατασταση, κερδίζουν συγκεκριμένα συμφέροντα.
    Ακόμα και στην κατασκευη των Ολυμπιακών έργων παρανομοι μεταναστες χρησιμοποιήθηκαν


    Ανώνυμος 10:47

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Με την άδειά σου, έτσι
    το είδα από την πλευρά μου.

    Με λύπη διαισθάνομαι, ότι με την (κατη)φόρα που έχουμε πάρει, η Κική Δημουλά δεν θα είναι ο τελευταίος στόχος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Να σου ξεκαθαρίσω ότι δε με τρελαίνει η Δημουλά ούτε ως ποιήτρια (και δεν το λέω αβασάνιστα αυτό, έχω διαβάσει σχεδόν το σύνολο του έργου της κι ομολογώ ότι υπάρχουν ποιητές που με εκφράζουν πολύ περισσότερο) ούτε ως συνολική παρουσία. Ωστόσο όλο αυτό που έγινε σε βάρος της υπήρξε τουλάχιστον γραφικό.
    α) Δεν περιμένεις από έναν άνθρωπο που εκφράζεται ποιητικά στο χαρτί να είναι "ποιητικός" σε όλες τις εκφάνσεις του λόγου του. Φαντάζεσαι τη Νικολακοπούλου λόγου χάρη να περιφέρεται από δω κι από κει ξεφουρνίζοντας στίχους;
    β) Όντως η αριστερά κάνει δώρο στη ΧΑ χαρακτηρίζοντας φασιστικές τέτοιες τοποθετήσεις, οι οποίες, πώς να το κάνουμε, αποτυπώνουν κάπως ωμά και άγαρμπα αλλά με ειλικρίνεια μία υπαρκτή πραγματικότητα.
    γ) Όσο ρατσιστικό είναι να χαρακτηρίζεις όλους τους ξένους αποβράσματα άλλο τόσο είναι και το να αρνείσαι ότι ανάμεσά τους (όπως και ανάμεσα στους Ελληνες και ανάμεσα σε ΌΛΟΥΣ τους λαούς ανεξαιρέτως) υπάρχουν και εγκληματίες ή να αποδίδεις μονίμως την παραβατική τους συμπεριφορά στην "άσχημη στάση μας απέναντί τους". Αυτό κατά τη γνώμη μου πε΄ρα από στρουθοκαμηλισμός είναι και ασχετοσύνη, άγνοια της κατάστασης και εμπαιγμός της κοινής λογικής.
    Με δυο λόγια, όλος ο χαμός για τη Δημουλά έγινε εξ αφορμής μιας μη ποιητικής και κάπως άγαρμπης δήλωσης και είχε στόχο να εκφράσουμε μία ακόμα φορά την προσωπική μας αντιπάθεια και το μένος μας. Πίστευα ότι τα δημοκρατικά αντανακλαστικά μας ανεξαρτήτως πολιτικών τοποθετήσεων υπαγόρευαν τη συμπαράταξη όλων των δημοκρατικών δυνάμεων απέναντι στο φασισμό, βλέπω όμως ότι ορισμένοι επιμένουν να μιλάνε για χούντες και να στιγματίζουν κάθε δεξιό συλλήβδην ως φασίστα. Ας κάνουν το 40% των Ελλήνων δώρο στους αληθινούς φασίστες. Και σου το λέει αυτό ένας άνθρωπος φουλ αντιδεξιός που σέβεται όμως το δικαίωμα καθενός να είναι ό,τι γουστάρει στο πλαίσιο της δημοκρατικής νομιμότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή